niedziela, 25 marca 2012

Na wiosnę sałatki

Wczoraj będąc w Empiku wpadła mi do ręki książka, która jest idealna na wiosnę. Znaleźć można w niej ponad 60 przepisów na sałatki, które są bardzo łatwo i szybko przygotować co dla mnie stanowi jeden z najważniejszych argumentów  no i oczywiście zalet. Przeglądając tę książkę moją uwagę przykuł przepis na "Sałatkę pomidorową z kaszą i kukurydzą". Jednak nie mając kaszy postanowiłam go troszkę zmodyfikować i wyszło mi.... równie całkiem coś smacznego jak to mówili moi domownicy... :)
Do sałatki wykorzystałam:
24 pomidory cherry (pokrojone na połówki)
500 g makaronu w kształcie ryżu  ( w oryginale jest kasza więc można spokojnie ją zastąpić)
puszka kukurydzy
2 cebule dymki
4 rzodkiewki
szczypta natki pietruszki
SOS: 1 żółtko, 1 łyżka miodu, 2 łyżki musztardy, oliwa, pieprz, sól i cukier.









Makaron ugotować al dente w solnej wodzie jakieś 15 minut i odcedzić. W między czasie umyć i pokroić pomidorki, dymkę, rzodkiewkę, otworzyć i opłukać kukurydzę. Do małej miseczki wrzucić żółtko musztarde, miód i oliwę poprawić solą, pieprzem i cukrem do smaku jak kto lubi :) Wszystko wymieszać składniki i polać sosem. Gotowe danie w 25 minut i można jeść. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz